VI MIEDZYNARODOWE SPOTKANIA SZTUKI KATOWICE 2007
6th INTERNATIONAL ART MEETING KATOWICE 2007

>

Galeria Sztuki Wspolczesnej BWA Katowice

INDEKS / HOME

I - 1997

II -1998

III-2000

IV-2003

V- 2004

VI - 2007
 

1st - 1997

2nd -1998

3rd - 2000

4th - 2003

5th - 2004

6th - 2007
 

publications / publikacje

bibliography / bibliografia

@

Linki / Links :

BWA KATOWICE

art action anamnèse

 

 

 

>

 

Florent Aziosmanoff - France Janusz Bakowski - Poland Michal Baldyga - Poland Wlodzimierz Borowski - Poland Carol-Ann Braun - France/USA Michel Bret - France Wojciech Bruszewski - Poland Jozef Bury - Poland/France Bernard Caillaud - France Marek Choloniewski - Poland Edmond Couchot - France Jean Dubois - Canada François R - France Dorota Kleszcz - Poland/France Wojciech Kosma - Poland/England Catherine Langlade - France Nicolas Maigret - France Pol Olory-Pisano - France Jan Pamula - Poland Andrzej Pawlowski - Poland Jan Pieniazek - Poland Juraj Poliak - Slovakia Artur Tajber - Poland Marie-Hélène Tramus - France

Jan PAMULA

Jan Pamula, Seria komputerowa I (Computer series), 1980. [Digital prints (wydruki komputerowe)]

Computer-aided graphic series of Jan Pamula from the early eighties are an example of the use of first programmes allowing the visual control of the processor work by means of the graphic interface in creative process. In 1980 the artist took part in the investigations in this area, which were run in the Atelier de recherches techniques avancées (A.R.T.A.) brought to life at the Centre Georges Pompidou in Paris in 1977. This experience was an opportunity of confrontation of the earlier reach of the artist with the possibilities of new computer technologies in order to "calculate" rigorous geometrical compositions that previously had been worked out by means of traditional methods.

Jan Pamula, Seria komputerowa I (Computer series), 1980. [Digital prints (wydruki komputerowe)]

Komputerowe serie graficzne Jana Pamuly z poczatku lat 80. sa przykladem wykorzystania w procesie twórczym pierwszych programów umozliwiajacych wizualna kontrole pracy procesora za posrednictwem interfejsu graficznego. W 1980 artysta bral udzial w badaniach prowadzonych w tej dziedzinie w Atelier de recherches techniques avancées (A.R.T.A.) powolanym do zycia w 1977 w paryskim Centre Georges Pompidou. Doswiadczenie to bylo okazja do konfrontacji wczesniejszych poszukiwan artysty z mozliwosciami nowych technologii komputerowych w celu "wyliczania" rygorystycznych kompozycji geometrycznych opracowywanych uprzednio metodami tradycyjnymi.

[J.B., 2007]

 

linki/links:
http://www.wsp.krakow.pl/konspekt/22/oramus.html
http://149.156.19.10/galeria_pamula.htm