VI MIEDZYNARODOWE SPOTKANIA SZTUKI KATOWICE 2007
6th INTERNATIONAL ART MEETING KATOWICE 2007

>

Galeria Sztuki Wspolczesnej BWA Katowice

INDEKS / HOME

I - 1997

II -1998

III-2000

IV-2003

V- 2004

VI - 2007
 

1st - 1997

2nd -1998

3rd - 2000

4th - 2003

5th - 2004

6th - 2007
 

publications / publikacje

bibliography / bibliografia

@

Linki / Links :

BWA KATOWICE

art action anamnèse

 

 

 

>

 

Florent Aziosmanoff - France Janusz Bakowski - Poland Michal Baldyga - Poland Wlodzimierz Borowski - Poland Carol-Ann Braun - France/USA Michel Bret - France Wojciech Bruszewski - Poland Jozef Bury - Poland/France Bernard Caillaud - France Marek Choloniewski - Poland Edmond Couchot - France Jean Dubois - Canada François R - France Dorota Kleszcz - Poland/France Wojciech Kosma - Poland/England Catherine Langlade - France Nicolas Maigret - France Pol Olory-Pisano - France Jan Pamula - Poland Andrzej Pawlowski - Poland Jan Pieniazek - Poland Juraj Poliak - Slovakia Artur Tajber - Poland Marie-Hélène Tramus - France

Edmond COUCHOT

      

Edmond Couchot, Michel Bret, Le pissenlit, 1988. [Interactive installation (instalacja interaktywna)]
Blow on the image and the dandelion’s flowers fly away. A microphone captures breath’s force and send it to a mechanical model of the plant.
Instalacja wyposazona jest w sensor, który wychwytuje informacje o sile oddechu i przekazuje je do programu sterujacego modelem dmuchawca. Dmuchniecie wprawia w ruch nasiona dmuchawca.

 

To breathe means to animate. This can be proved by the functioning of the interactive system that consists of a screen provided with the breath sensor and the software which allows dandelion seeds to fly on the screen depending on force, direction and lasting of a blow directed at them by the viewer’s breath. Thus the image is literally interpreted by the viewer’s breath. As Couchot says, "Since that moment the life of an image depends only on the breath ".

See: J. Bury, "From video to performative arts" (pp. 942-943), in: Claude Frontisi (dir.) Histoire visuelle de l'art, Larousse, Paris 2005.

 

Dmuchac, ozywiac. Taki jest program tego dyspozytywu interaktywnego skomponowanego z ekranu wyposazonego w czujnik wychwytujacy oddech i komputer zdolny wprawic w lot obraz nasion dmuchawca w zaleznosci od sily, kierunku i czasu trwania oddechu widza, od którego obraz jest doslownie uzalezniony. Wedlug Couchota "Od tej chwili zycie obrazu moze trwac tylko tyle, ile trwa oddech".

Zob: J. Bury, "Od wideo do sztuki performatywnej" (ss. 942-943), w : Claude Frontisi (red.) Histoire visuelle de l'art, Larousse, Paryz 2005.

 

linki/links:
http://fr.wikipedia.org/wiki/Edmond_Couchot