VI MIEDZYNARODOWE SPOTKANIA SZTUKI KATOWICE 2007
6th INTERNATIONAL ART MEETING KATOWICE 2007

>

Galeria Sztuki Wspolczesnej BWA Katowice

INDEKS / HOME

I - 1997

II -1998

III-2000

IV-2003

V- 2004

VI - 2007
 

1st - 1997

2nd -1998

3rd - 2000

4th - 2003

5th - 2004

6th - 2007
 

publications / publikacje

bibliography / bibliografia

@

Linki / Links :

BWA KATOWICE

art action anamnèse

 

 

 

>

 

Florent Aziosmanoff - France Janusz Bakowski - Poland Michal Baldyga - Poland Wlodzimierz Borowski - Poland Carol-Ann Braun - France/USA Michel Bret - France Wojciech Bruszewski - Poland Jozef Bury - Poland/France Bernard Caillaud - France Marek Choloniewski - Poland Edmond Couchot - France Jean Dubois - Canada François R - France Dorota Kleszcz - Poland/France Wojciech Kosma - Poland/England Catherine Langlade - France Nicolas Maigret - France Pol Olory-Pisano - France Jan Pamula - Poland Andrzej Pawlowski - Poland Jan Pieniazek - Poland Juraj Poliak - Slovakia Artur Tajber - Poland Marie-Hélène Tramus - France

Pol OLORY-PISANO

      

Pol Olory-Pisano, GEMINIS, 2007. [Artificial intelligence, artificial life, hyperinteractive behavioral installation (sztuczne zycie, sztuczna inteligencja - instalacja hiper-interaktywna)]

The spectators evolve around a basin where cohabit hybrid forms of various parts of the body : eye, mouth, finger…

Geminis is a neuro-mimetic system where imaginary body forms are issued from the video capture of the faces of the public. The image of their face is spontaneously collected and projected in the basin in real time. These portraits are used as genetic food for "active objects" (pregeminians). Géminis is a generative and behavioral watery video ballet.

The identities of the public are used by GEMINIS as food for "active objects" (prégeminians) which are transformed in real time by following principles of darwinian evolution : Birth - Reproduction - Selection - Crossover - Mutation - Death. The prégeminians are " animats " (artificial animals) : They are represented by parts of human bodies, identities parcelled out that can move and divided into three species : Eyes, mouths and fingers.

Geminis is a multi-agent system whose design talks about the expert systems developed by research in neurosciences, synthesis biology and cybernetics.

The device places the public in a narcissistic phantasm where the image of oneself is eaten by the animats.

The body and its identity are the raw materials of GEMINIS.

Body mechanics, its morphogenesis, its capacities of adaptation are the main subject of GEMINIS.

GEMINIS is paradoxical (it includes opposites) and paradigmatic (it is a nest of dolls, a liars show), it is also a parasite, at the same time all and nothing, opportunist, subversive and vampiric, It is the robber of the fire of the Man. It creates chaos in the human and natural world, a noise, an interference.

 

Widzowie gromadza sie wokól basenu, w którym zgodnie zyja hybrydowe formy róznych czesci ciala: oko, usta, palec...

Bliznieta to utwór przedstawiajacy neuromimetyczny system, w którym wymyslone formy ciala powstaja w wyniku przetworzenia zapisu wideo twarzy widzów. Obraz twarzy widzów jest spontanicznie rejestrowany i wyswietlany w basenie w czasie rzeczywistym. Portrety te wykorzystywane sa jako genetyczna pozywka dla „obiektów aktywnych" (zalazków blizniat). Bliznieta to twórczy behawioralny wodny balet wideo.

Odzywiane tozsamoscia osób z publicznosci „obiekty aktywne" (zalazki blizniat) przeksztalcaja sie w czasie rzeczywistym zgodnie z zasadami Darwinowskiej ewolucji: narodziny - reprodukcja - selekcja - krzyzowanie - mutacja - smierc. Owe „zalazki blizniat" to sztuczne stworki, istoty mogace sie poruszac, wygladajace jak zyjace wlasnym zyciem czesci ludzkiego ciala, pogrupowane w trzy gatunki: oczy, usta i palce.

Bliznieta jako utwór to wieloaspektowy projekt mówiacy o tym, czym moglyby byc specjalistyczne systemy wypracowane w wyniku postepów badawczych w dziedzinie neurologii, biologii syntetycznej i cybernetyki.

Program stawia widza w sytuacji narcystycznej fantazji, w której jego wlasny obraz jest zjadany przez sztuczne twory.

Surowcami Blizniat sa cialo i jego tozsamosc.

Glównym tematem Blizniat jest mechanika ciala, jego morfogeneza i jego zdolnosci adaptacyjne.

Bliznieta to utwór paradoksalny (zawierajacy sprzecznosci) i paradygmatyczny (dom lalek, klamliwy show), pasozytniczy, oportunistyczny, wywrotowy i wampiryczny. Wszystko i nic w jednym. To zlodziej, ktory kradnie czlowiekowi ogien. W przyrode i swiat ludzki wnosi chaos, zamieszanie, halas.

 

linki/links:
http://www.lesiteducube.com/atelier/projets-en-cours.html